איך בוחרים טאבון ביתי?

אין כמו טאבון לחמם את האווירה בזמן אירוח וסתם ככה, בלילה חורפי. החיבור לבישול ואפייה הקדמונים יוצרים תחושות מחשבות וטובות כל כך, שרק בשבילן כדאי לרכוש טאבון ביתי. אך אם החלטתם לרכוש טאבון ביתי, אתם כבר יודעים את המעלות הקיימות בטאבון ואתם רק רוצים לדעת איך בוחרים טאבון מוצלח. כאן ריכזנו עבורכם מידע שיסייע לכם בבחירת הטאבון המתאים לצרכים האישיים שלכם.

 

הכירו את סוגי הטאבון הקיימים

לפני שתרכשו טאבון, חשוב שתכירו את סוגי הטאבון הקיימים ואת מאפייניהם. לאחר שתכירו אותם, יהיה לכם קל יותר לדעת מה מתאים לכם.

 

טאבון גז

טאבון גז מופעל באמצעות גז בישול. הוא מחובר לגז וכדי לנייד אותו יהיה צורך בבלון גז צמוד. אומנם הוא עולה יקר יותר מטאבון עץ, אך הוא מספק תוצאות טובות ללא לכלוך כלל, אין צורך בניקוי ארובה כמו בטאבון עץ והשימוש בו הוא קל ונוח לתפעול. טאבון ooni koda 16 לדוגמא, הוא טאבון גז המשלב את כל היתרונות הקיימים בטאבון גז.

 

טאבון עץ

טאבון הפועל על בסיס בעירת עצים הוא הטאבון הוותיק והמסורתי. יש כאלו שלא מוכנים לוותר על טאבון עץ למרות הלכלוך הרב שהוא מותיר והאחקה השוטפת שהוא מצריך. הטעם המתקבל מאפייה בטאבון עץ הוא מעושן יותר והוא משלב את טעמי העץ הטבעי הבוער בטאבון. טאבון עץ יעלה בדרך כלל מחיר זול יותר אך הוא יצרות תחזוקה רבה יותר.

 

על מה חשוב לשים דגש בבחירת טאבון ביתי?

אתם מעוניינים לרכוש טאבון ביתי ואתם מעוניינים לקבל את התמורה המלאה לכספכם. מסיבה זו ריכזנו עבורכם את הנקודות שכדאי שתבדקו בבחירת הטאבון הקיים.

 

האם הטאבון כולל אבן שמוט?

אבן שמוט היא אבן השומרת על טפרטורת חום גבוהה והיא הופכת את הטאבון לאיכותי יותר. היא עצמה עמידה מאוד וטאבון איכותי ישלב בליבו אבן שמוט שתסייע בשמירה על הטמפרטורה הרצויה.

 

האם לטאבון יש ארובה?

טאבון ללא ארובה יכול להיות טאבון מצוין. אך קחו בחשבון שללא ארובה לפליטת העשן, העשן יפלט מפתח הארובה הקיים  – פתח הטאבון. מסיבה זו חשוב לבדוק את חילוף האוויר שבטאבון במידה ואין ארובה.

 

האם לטאבון בידוד תרמי?

טאבון מבודד הוא טאבון שישמוא לאורך זמן רב יותר על הטמפרטורה שלו. טאבון בעל בידוד יוכל לחסוך לכם שימוש באנרגיה ובחומרי בעירה. לצורך כך בדקו את שכבות הדפנות הקיימות בטאבון. ככל שעובי הדפנות המבודדות עבה יותר, כך גם הבידוד הוא טובי יותר.

בנוסף לכך, חשוב לוודא שיש לטאבון דלת. טאבון חסר דלת לא יצליח לבודד בצורה יעילה את הטמפרטורה שבו גם אם תהיינה לו שכבות בידוד רבות. קיימים טאבונים המאפשרים לחסום את ארובה הטאבון כדי לבודד אותם בצורה אופטימלית. בדקו מה מציע הטאבון שאתם מעוניינים לרכוש.

תנור

 

השארת תגובה