בייגלה הום מייד – מה אתם צריכים במטבח

אחת החולשות הכי גדולות שלי בכל הנוגע לאוכל, הינו בצקים.

החולשה הזו מתבטאת גם ברצון לאכול אותם וגם באתגר להכין אותם.

הכנה של מאפיים, לחמים ובייגלה הפכה מסתם פעולת אפייה פשוטה לאומנות ואם תחפשו מתכון לבייגלה לדוגמה, תוכלו למצוא סוגים רבים ושונים, ברמות קושי משתנות ועם מצרכים ומוצרי חשמל שונים.

אז מה צריך בכדי להכין בייגלה מושלם?

 

נוחות וסדר

אחד הדברים שלומדים כשמתחילים קורס קונדיטוריה או אפילו כשמשתתפים בסדנת אפייה הוא עניין הדיוק והסדר. אפייה דורשת מקום (לרידוד, חלוקה של כדורי בצק, מנוחה לבצק ועוד) ובמקרים רבים היא גם דורשת עבודה מהירה ומעבר מהיר מפעולה לפעולה. לכן, לפני שאתם דואגים לאבזר את המטבח שלכם בכל טוב וודאו שהוא מסודר ואל תעמיסו את משטחי העבודה שלכם.

 

לישה, לישה, לישה

רוב המתכונים להכנת בייגל ביתי הם דומים מאוד, ההבדלים מגיעים בעיקרם מהרכיבים, כמות השלבים והדיוק בפרטים.

אז השלב הראשון ובעניי החשוב ביותר, הינו הכנת ולישת הבצק. בכל הנוגע למאפים ולחמים, הבצק הוא חומר הגלם שלכם, הוא הלב של המתכון. לכן צריך להתייחס אליו באהבה גדולה. ישנן שיטות שונות ללישה של בצק, ישנם אלו שמעדיפים ללוש ידנית (ובמקרים מסוימים זה אכן עדיף) וישנם אלו המאמינים שהמיקסר יעשה את העבודה טוב יותר (גם באמירה זו ישנה אמת במקרים מסוימים).

אז התחילו בבחירת מיקסר איכותי, כבד (כדי שלא יזוז יותר מדי על משטח העבודה) ובעל מנוע איכותי. אומנם לישה של בצק הבייגלה אינה נעשת במהירות גבוהה, אך צריך לוודא שכל החומרים מתאגדים להם באופן שווה וטוב ושלא יישארו שאריות של חומרי גלם על הקערה.

 

האפייה

בשלב הבא ניתן להכניס את הבייגלה למים מקורמלים ובכך להפוך אותו לבייגלה מתוק (וממכר אפילו יותר). לאחר הטבילה יש להכניס את הבייגלה לאפייה טובה בתנור. כמובן, שתנור איכותי וחזק ישפר את הקריספיות וההשחמה של הבייגלה שלכם.

באפייה של בייגלה חשוב מאוד שהבייגלה ישחים גם בחלק התחתון שלו, לכן מומלץ לשים את התבנית כמה שיותר קרוב לתחתית התנור. שימו לב, להפעיל את התנור על תוכנית המשלבת חימום מהחלק העליון והתחתון.

 

מצרכים

כפי שציינו, ישנם מתכונים רבים ושונים, ניתן לבחור במתכון קליל שלרוב יכיל מספר קטן של מצרכים או לבחור דווקא במתכון מעט יותר מסובך שגם יכיל ברוב המקרים מספר רב של מצרכים שלעיתים אף יותר מאתגר לאתר (כמו אבקת לתת).

המלצה חשובה (מניסיון וטעויות רבות וכואבות), דאגו להכין את כל המצרכים מראש, כך תדעו אם חסר משהו ותוכלו להשלים את הקנייה לפני תחילת האפייה.

המלצה נוספת וחשובה אף יותר, תמיד, קראו את המתכון עד סופו לפני שאתם מתחילים.

 

פשטות

בסופו של דבר להכנת בייגלה מושלם אין צורך במכשור יקר או מיוחד. הכי חשוב לדאוג לסדר ומקום במשטח העובדה, תנור חם והמון אהבה.

 

מאכל

השארת תגובה