מה ההבדל בין מקרר יין למקרר רגיל?

אוהבי יין? יש לנו חדשות מצוינות בשבילכם! מהיום אין צורך להסתפק במקרר רגיל על מנת לקרר את היין בצורה מספקת! במאמר זה תוכלו למצוא את כל היתרונות לשימוש במקרר יין שישמור על איכות היין ועל הנאה מרובה ממנו.

 

מה זה מקרר יין?

מקרר יין הינו מקרר יעודיי שנועד להתאים לצרכים הייחודיים של בקבוקי היין על מנת לשמור על התנאים האופטימליים עבורו. הסיבה לכך שקיימים מקררים המיועדים לבקבוקי יין היא העובדה ששמירת יינות במקררים רגילים עלולה להזיק לטעם היין ואף לקצר את משך התקופה שבה ניתן לשמר אותו.

 

מה הן התכונות של מקרר יין שאינן קיימות במקרר רגיל?

למקרר יין יש מספר פונקציות שאינן קיימות במקרר רגיל. ההבדלים העיקריים בין שני סוגי המקררים טמונים במספר תחומים כמו תנאי טמפרטורה, ויברציות, ריחות, לחות ומרחב פנימי.

 

הבדלים בתנאי טמפרטורה

ההבדל העיקרי בין מקרר יין למקרר רגיל נעוץ בהבדלי הטמפרטורה. במקרר רגיל הטמפרטורה הממוצעת נעה בין אפס לארבע מעלות צלזיוס. מדובר בטמפרטורה שמיועדת לשמירה על מזון ומשקאות שונים ומגוונים הדורשים טמפרטורה נמוכה לצורך שימורם. לעומת זאת, במקרר יין הטמפרטורה הדרושה לשימור יינות גבוהה יותר ונעה בטווח של בין עשר לשש עשרה מעלות צלזיוס. כך שמירת היין במקרר מסייעת להליך ההתיישנות הטבעי והדרגתי של היין.

 

הבדלים בוויברציות של היין כתוצאה מהמקררים

הבדל נוסף בין מקרר יין למקרר רגיל הוא ההשפעה על הויברציות של היין. מקרר רגיל הינו מקרר שנפתח ונסגר באופן תכוף. כתוצאה מכך, עלולות להיגרם ליין ויברציות שעלולות לפגוע בטעמו. כמו כן, המדחס של מקרר יין הינו בעל מנגנון פנימי שנועד להגן על היין מפני ויברציות שנוצרות כתוצאה מהמשחק המצוי במקררים משפחתיים.

 

הבדלים בלחות בין המקררים

המקרר המשפחתי מיועד לקרר את המוצרים באופן מהיר ולהוריד את מידת הלחות שלהם על מנת שלא יתקלקלו. הדבר אינו אידיאלי עבור יינות משום שהורדת הלחות עלולה לפגוע בפקק השעם שבבקבוק. לעומת זאת, מקרר היין מצליח לשמור על רמת לחות יחסית גבוהה ( דבר הנחוץ לצורך שמירה על היין ).

 

אופן ארגון המקררים

מקרר סטנדרטי אינו מיועד להכיל כמות גדולה של בקבוקי יין ואינו מותאם להכלת הצורה האופיינית להם. לעומת זאת, המרחב הפנימי של מקרר יין מאחסן את הבקבוקים בצורה יותר אידיאלית. אופן סידור הבקבוקים הוא בשכיבה כך שמתאפשרת גישה נוחה וקלה לכל אוסף הבקבוקים.

 

התאמה לגודל וקיבולת

יתרון נוסף ברכישת מקרר יין הוא היכולת להתאים את גודלו לצוררים האישיים של הרוכש. בניגוד למקררים רגילים הבאים בגדלים סטנדרטיים, מקררי יין ניתנים להתאמה אישית ביחס לגודל ונפח המקרר כך שניתן לייעד את מיקומו בבית באופן קל ונוח יותר.

 

סיכום,

אם גם אתם חובבי יין מושבעים, כדאי שתשקלו לרכוש מקרר יין מתאים בדיוק עבור הצרכים שלכם. כך תוכלו להבטיח שתשמרו על טעם היין ועל יכולתו להישמר ולהשתבח לאורך זמן.

השארת תגובה