כל כמה זמן מנקים מזגן?

במדינת ישראל, השימוש במזגנים הוא דבר הכרחי כמעט בכל ימות השנה. מדובר על מדינה שבה החום והלחות מורגשים מאוד. גם בקיץ, אבל גם בשאר עונות השנה רבים עושים שימוש במזגן. על כן, חשוב להתנהל עם מכשיר המזגן בצורה הטובה ביותר. שימוש מרובה במזגן מייקר לנו את עלויות החשמל, ועל כן חשוב לדאוג שהמזגן יעבוד בצורה המיטבית – מה שיושג באמצעות ניקיון קבוע שלו. כאשר המזגן מלוכלך אנחנו מורידים את המעלות כל הזמן שלא לצורך, מה שמייקר את עלויות החשמל בנוסף לכך.

 

כל כמה זמן צריך לנקות את הפילטרים של המזגן?

הפילטרים של המזגן הם הרכיב שהכי חשוב לנקות, את זאת יגיד לכם כל יועץ מיזוג אוויר. את הפעולה הזאת כל אחד יכול לעשות זאת בכוחות עצמו. צריך רק לפרק את הפילטרים מהמזגן, לשטוף אותם טוב טוב במים בכיור עד שכל האבק יורד מהם, ולהשאיר אותם לייבוש עד שלא יהיו רטובים. לאחר מכן ניתן להרכיב את הפילטרים חזרה במקומם בקלות. את ניקוי הפילטרים מומלץ לעשות פעם בחודש-חודשיים באופן קבוע.

כל כמה זמן מנקים מזגן?

ניקוי עובש במזגן

עובש במזגן לא רק פוגע בפעילות המזגן, אלא גם מסכן את הבריאות של כלל הנוכחים בחלל שבו ממוקם המזגן, בין אם מדובר על מזגן הממוקם בבית פרטי, במקום העבודה או בבית הספר. המזגן פועל בסביבה לחה, משום שבפעילות של המזגן מעורבים נוזלים שונים, כמו מים ועוד. באזורים לחים עלולה להצטבר שכבה של פטריות ועובש. כאשר המזגן נמצא בפעילות, הנבגים של הפטריות מתפזרים לכל עבר ויוצרים זיהום ברחבי החלל שבו פועל המזגן. על כן, במקרה של עובש במזגן חשוב מאוד לבצע ניקוי יסודי בהקדם האפשרי.

 

לכלוך הנגרם כתוצאה משמן בישול

לכלוך שנפוץ מאוד למצוא במזגנים ביתיים ברחבי הארץ, הוא לכלוך הנגרם כתוצאה משכבת שמן בישול המצטברת על גבי המזגן. זה נפוץ במיוחד במזגנים הנמצאים בסמוך למטבח, אבל גם במזגנים הנמצאים בכל רחבי הבית. כאשר אנחנו מבשלים או מטגנים תוך שימוש בשמן, חלקיקים מן השמן מתפזרים באוויר וגם נדבקים ונכנסים לתוך המזגן. לאורך הזמן, מדובר על שכבת לכלוך משמעותית ההולכת ומצטברת, ופוגעת בפעילות התקינה של המזגן. כדי להימנע מכך, מומלץ לבשל כאשר המזגן כבוי, או לפחות לסגור את התריסים שלו.

כל כמה זמן מנקים מזגן?

לכלוך הנגרם מפרווה של בעלי חיים

לא משנה אם אתם אנשים של חתולים, כלבים, או שיש לכם את שתי החיות בבית, חשוב שתדעו שהפרווה שלהם מהווה גורם נוסף שיכול ללכלך את המזגן. הפרווה סותמת גם את הפילטרים, וגם עלולה להאיץ עובש ופטריות במזגן. לכן בעלי חיות מחמד צריכים להקפיד על ניקוי מזגנים.

 

פנייה לקבלת ייעוץ

אם אתם מנקים את המזגן באופן קבוע ועדיין לא מרגישים שהוא מקרר מספיק טוב, אתם יכולים לפנות לקבלת עזרתו של יועץ מיזוג אוויר.

כל כמה זמן מנקים מזגן?

השארת תגובה