זכאות לפטור ממס הכנסה – למי מגיע ומתי?

הרבה אנשים לא יודעים על זכאותם לקבל פטור ממס הכנסה. פטור כזה יכול להעלות את גובה ההכנסה שלהם ולהקל מעליהם את עול הפרנסה היומיומי. כאן בכתבה ריכזנו במיוחד עבורכם, את הקריטריונים המזכים בקבלת פטור ממס הכנסה. מוזמנים להכיר את זכויותיכם. אם מישהו מיקיריכם עונה לקריטריונים הללו, שלחו לו את הכתבה לבירור זכאותו. הוא יכול לחסוך בזכותכם כסף רב ומשתלם להיות שליחים לדבר טוב. אז בואו נתחיל.

 

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן לבעלי זכאות בלבד. לפני הכל חשוב להבין כי כולנו משלמי מיסים וכולנו מפרישים מהמשכורת שלנו עבור מס הכנסה. גובה המס מחושב באופן נקודתי בהתאם לנתונים האישיים שלנו ולכן כל אחד ישלם מס בגובה אחר. יש אנשים שנתוניהם האישיים מזכים אותם בקבלת פטור מלא מתשלום מס הכנסה וכך הם יכולים ליהנות מהכנסה פטורה במס עד לגובה תקרת ההכנסה הנקובה בחוק.

 

מהם הקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה?

כדי לדעת למי מגיע פטור ממס הכנסה, נרכז כאן את הקריטריונים. שימו לב, פטור ממס הכנסה ניתן מסיבות רפואיות לבעלי אחוזי נכות גבוהים במיוחד.

  • בעלי אחוזי נכות של 90% באופן משוקלל מתוכם 40 אחוזי נכות ניתנים על ליקוי אחד או אחוזי נכות גבוהים של 100% הניתנים על ליקוי גופני או מחלה כלשהיא.
  • תנאי נוסף לקבלת הפטור הוא כי תקופת הנכות שנקבעה עבור הליקויים היא לא פחותה מחצי שנה, 185 יום.

 

מתי ניתן לקבל פטור ממס הכנסה?

ברגע שאובחנתם כסובלים ממחלה מסוימת, אתם כבר יכולים להתחיל לפעול לקבל פטור ממס. בהתחלה יהיה עליכם לפעול לקביעת אחוזי הנכות בביטוח לאומי. רשות המיסים מסתמכת על הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי ולכן חשוב לפעול בחוכמה מול רשויות אלו.

לקבלת הפטור ניתן לפעול כבר בתוך שנת המס בה נמצאתם עונים לקריטריונים המזכים בקבלת פטור ממס. שימו לב, אם עניתם לקריטריונים כבר לפני שנת המס הנוכחית, תוכלו להגיש בקשה לקבלת החזר מס רטרואקטיבי מיום זכאותכם. לא ניתן לדרוש החזר מס על יותר משש השנים האחרונות.

 

איך מקבלים את החזרי המס?

הפטור שתקבלו יתבטא בכך שלא תצטרכו לשלם מס מידי חודש. ולעומת זאת, החזרי המס יזכו אתכם בכספים שיכנסו לחשבון הבנק שלכם. אתם עשויים לקבל חזרה את הכספים ששילמתם עבור מס הכנסה למרות שלא הייתם צריכים. הסכומים מוצמדים למדד המחירים לצרכן ולכן אתם תקבלו סכום גבוה יותר מהסכום ששילמתם בפועל.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה ניתן מסיבות רפואיות מזכות המקנות אחוזי נכות רפואית גבוהים כפי שסיכמנו כאן. כדי לייעל את תהליך הגשת הבקשה כדאי לפנות לחברה העוסקת במימוש זכויות רפואיות ובכך להכפיל באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של התהליך. בהצלחה!

מס הכנסה

השארת תגובה