3 דברים שרק דתיים מכירים במטבח ובחדר השינה

יש דברים שרק מי שגדל בבית דתי מכיר. להיות אח ל-9 אחים ואחיות (פחות או יותר), לחכות לאבא שיחזור מבית הכנסת בימי שישי, ההתרגשות הענקית לפני כל חג וחג, הביקורים בקברי צדיקים, השקט המיוחד של שבת…

אבל לא רק מי שהגיע מבית דתי יודע, כי גם תוכלת הבתים שונה מבית חילוני, "מערבי" כביכול. בשל ההקפדה על המצוות, והקשר של כל מצווה ומצווה לחיי היום יום יש כל מיני חפצים שרק דתיים מכירים, ואף יגרמו לחילוניים להרים גבה. בחנו את עצמכם האם אתם מכירים את כל החפצים שנמנה במאמר הבא?

מיטות יהודיות לישון שנת צדיקים

לא יהיה אחד שיכחיש כל נפש בעולם ראויה לשנת לילה מספקת, ארוכה, חמימה, תחת קורת גג ועל מזרון נוח. בתור יהודים, אנו מתפללים כי לכל נשמה בעולם תהיה האפשרות לישון בתנאים האלו. על אף האוניברסליות של השינה (זוהי פונקציה של הגוף שלנו בתור יצורים חיים), יש מוצר כזה שנקרא מיטות יהודיות.

מיטות יהודיות, למעשה, הן שתי מיטות מופרדות שניתן להרכיב ולחבר, להרכיב ולחבר בהתאם לשלבי החודש. המיטות היהודיות מאפשרות שמירה מיטבית על כל ההלכות הקשורות בהן. בשביל מיטה יהודית כשרה, יש צורך, מן הסתם, במזרון כשר מתפצל. הטיפ שלנו: אלינה מזרונים מחזיקים כאלו מזרונים, שיגרמו לכם להניח את הראש על הכרית ולהגיד "תודה להשם" בכל לילה.

פלטת שבת לשמור על הצ'ולנט חם

אין כמו יום שבת בבית דתי. בעוד שימי החול נועדו לעבודה ותלמוד תורה, ימי השבת הם הזמן לבלות עם המשפחה ולנוח. ימי שבת נהדרים עבור מנוחה, התחברות עם בני המשפחה, בילוי זמן "ביחד" וניקוי הראש.

בשל האיסור להדליק חשמל ביום שבת, המוח היהודי העסוק נאלץ לעבוד שעות שעות על מנת לחשוב על פתרון לשמור את האוכל חם. בסופו של דבר, השבת היא לא עונש היא ברכה, ואף אחד לא רוצה לאכול אוכל קר בשבת.

פלטת שבת היא מעין פלטה חשמלית, עליה ניתן להשאיר את הסירים בטמפרטורה חמימה. היא מונעת בישול של האוכל בתןך הסירים, אך שומרת עליו חמים כך שיהיה אפשר להנות ממנו כל השבת. היום קיימות בשוק פלטות שבת חשמליות מאוד מתוחכמות ובטיחותיות.

כיור כפול אחרת איך תשמרו על מטבח כשר?

כיור כפול הוא בגדר חובה למשפחות שומרות כשרות. למעשה, מדובר בכיור אחד גדול המפוצל לשני חלקים כשחלק אחד מיועד לבשר והחלק השני מיועד לחלב. בתור דתיים, זה מאוד מוזר עבורנו להיכנס לבתים של חילוניים ולראות כיור אחד שלם, בו מתערבבים כלים חלביים ובשריים באין מפריע.

כפועל יוצא מזה, המטבח במשפחות דתיות כולו מחולק לשני חלקים. עמדת הסכו"ם מחולקת לכלים בשריים וכלים חלביים, וכך גם כלי הבישול והסירים. המקרר בדרך כלל יהיה עצום בגודלו גם כי בדרך כלל במשפחות דתיות יש יותר "פיות להאכיל" וגם כי, כמובן, לבשר אסור לנגוע במוצרי החלב.

3 דברים שרק דתיים מכירים במטבח ובחדר השינה

השארת תגובה