ביטוח לבניית מטבח מאפס – מה חשוב לדעת

בתחום ביטוחי דירה ניתן לעמוד על שני סוגים של ביטוחים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. מטבע הדברים תכולת הבית עומדת בסיכון יותר גבוה מאשר המבנה עצמו, בין אם בעקבות פריצה או שוד ובין אם בעקבות כח עליון (הצפה, שריפה וכדו'). תכולת הדירה, גם אם לא הרגשנו בכך, עשויה להסתכם בסכומי כסף אדירים, כאלה שלא נרצה לאבד. לאור זאת, ההמלצה המקובלת היא לבטח אותם בכל אופן.

 

ארונות מטבח – מבנה או תכולה?

ביטוח מבנה, למען האמת אינו מתייחס רק לארבעת קירות הבטון של הבית, אלא הוא מכסה גם אלמנטים רבים שמהווים חלק בלתי נפרד מהדירה, כל מה שמחובר בדרך קבע למבנה. למשל: פרקטים, משקופים, דוד שמש, וכמובן – ארונות המטבח. המטבח הוא חלק מסוג הביטוח הראשון הנקרא: ביטוח מבנה.

ביטוח תכולה, לעומת זאת, מבטח למעשה את הרכוש. ביטוח זה נועד להתממש בכל מקרה בו נגרם נזק או אובדן של פריטים שונים המוגדרים כחלק מתכולת הבית. ביטוח התכולה כולל למעשה את כל מה שאינו מחובר בדרך קבע למבנה. לצורך העניין: קישוטים יקרי ערך, מכשירי חשמל, רהיטים, תכשיטים ועוד – יהיו תחת הכותרת של ביטוח תכולת בניין. כמובן שקיימת אפשרות להשתמש בשני הביטוחים. ביטוח זה נקרא 'ביטוח הדירה ותכולתה'.

לקריאה נוספת, חברת הר הביטוח תוכל לתת לכם רשימה מסודרת של פוליסות הביטוח השונות או לבצע עבורכם בדיקת איתור ביטוחים.

 

לביטחונות יש יתרונות

לענייננו, הביטוח שבדרך כלל יעניין אותנו בבניית מטבח יהיה ביטוח מבנה. ביטוח מבנה, כפי שציינו, עוסק לרוב בנזקים לתשתית החשמל והטלפון, דוד שמש, מערכת סולרית לחימום מים, מתקני חימום והסקה, וכן לשאר החלקים הקבועים, כגון דלתות, קירות, ארונות מטבח ואמבטיה וכלים סניטרים. כדאי לדעת – עלות ביטוח מבנה זולה יותר ב- 90% מעלות ביטוח תכולה. בשל כך המבוטחים משתדלים לכלול בחוזה ביטוח המבנה פריטים נוספים כמו: ארונות מטבח, ארונות קיר, נברשות, שטיחים מקיר לקיר ועוד.

ביטוח מבנה יכסה נזקים שנגרמו למבנה עצמו (תקרה, קירות, רצפה וכדו') ולחלקים הצמודים אליו (מרפסת, חשמל, מחסן, אינסטלציה ועוד) שנגרמו כתוצאה מסיכונים בלתי צפויים. בנוסף, הפוליסה תכסה גם הוצאות עקיפות שנגרמו כתוצאה מהנזק כגון: החזר שכר דירה על תקופת שיקום המבנה פינוי הריסות, תשלום ליועצים, עלויות שמאי וכדומה.

 

סיכום

תחום הביטוח הוא תחום רחב מאוד הכולל בתוכו פרטים רבים שראויים התייחסות. במאמר הצגנו באופן ראשוני שני סוגים של ביטוחי דירה: ביטוח מבנה וביטוח תכולה או שניהם גם יחד המכונה 'ביטוח הדירה ותכולתה'. ביטוח המבנה באופן כללי כולל את כל מה שהוא 'צמוד קרקע' דהיינו מחובר בדרך קבע למבנה. ואילו ביטוח תכולה כולל את החפצים שאינם מחובר בדרך קבע למבנה. עלות ביטוח תכולה, בשל העובדה שנזקיו נפוצים יותר וממילא מסתכמים בסכומים גבוהים יותר, גבוהה בצורה משמעותית מביטוח המבנה. בשל כך, רבים בוחרים להכניס את ביטוח ארונות המטבח בתוך ביטוח המבנה.

מטבחים

השארת תגובה