אילו כלים הם חובה לכל מנגל מוצלח?

כל מנגל מוצלח דורש כמה עזרים. כמובן שחשוב ליהנות מהצלייה של האוכל, ודרך מעולה להכין אוכל על המנגל בצורה מהנה ויעילה במיוחד – שתספק לך אוכל ברמה הגבוהה ביותר – זה באמצעות שימוש בכלים הנכונים לצלייה על המנגל. אזה הנה רשימה של כמה כלים שחייב להחזיק בשביל מנגל מוצלח במיוחד ואוכל מצויין:

 

למה חשוב כלים מקצועיים למנגל?

כלים מקצועיים למנגל חשובים מכמה סיבות, העיקריות מביניהן זה שמירה על איכות אוכל גבוהה ועל אוכל טעים ואיכותי, ושמירה על הבטיחות בעת השימוש במנגל. הכלים השונים המיועדים למנגל מוצלח במיוחד שומרים על בישול וצלייה בטוחים ביותר תוך יכולת תמרון והכנה של מאכלים רבים משובחים וטעימים מאוד. למידע נוסף לחץ כאן, במידה ואתה מעוניין בעיון נרחב יותר של כלים למנגל מוצלח.

 

רשת צלייה למנגל

רשת צלייה למנגל באה בגדלים שונים ולמטרות שונות. יש רשתות צלייה לדגים, כבד, נתחים שונים ועוד – זה מתבטא בעיצוב וצורת הרשתות שמתאימים כל אחד לסוג הבשר השונה, בשביל התוצאות הטובות ביותר. רשת הצלייה מאפשרת הכנה טובה ואחידה של הבשר בצורה נוחה וכיפית שלא משאירה לכלוך כלל.

 

קופסת עישון

קופסת עישון למנגל זה כלי מעולה לשדרוג של האוכל, בצורה פשוטה וזמינה. במקום להשקיע המון כסף במעשנה יוקרתית, אפשר בקלות להוסיף לתוך קופסת העישון כמה עצים בוערים, להכניס למנגל ולחכות לנתחים עסיסיים עם טעם מעושן שיפתיעו ויוספו עניין לארוחה.

 

נפנף

כמובן – אין אפשר לקרוא למנגל מוצלח ללא שימוש בנפנף איכותי. מלבד ההנאה שבללבות את האש ולשחק עם כיוון העשן, הנפנף מאפשר שליטה ממשית על גודל האש ועל התרחבותה או דעיכתה. באמצעותו אפשר לשלוט על מינוני הצלייה של האוכל בצורה נוחה ומהירה.

 

מד טמפרטורה לבשר

מד טמפרטורה לבשר נשמע כמו כלי למתקדמים, אך הוא לא חייב להיות כזה. ניתן למצוא בהמון אתרי אינטרנט המלצות על טמפרטורות יעד לבשר – כך שיצלה ויהיה הכי טעים שאפשר – והמד מאפשר שמירה על האוכל והבנה קצת יותר עמוקה של הצלייה, ובכך גם יביא לתוצאות טובות יותר.

 

מזלג בשר

מזלג בשר הכרחי מאוד למנגל, פשוט בשביל הורדה ובדיקה של האוכל. כמובן שאי אפשר לעשות זאת עם ידיים חשופות וכלי מטבח רגילים לא מספיק ארוכים, חזקים ומותאמים למנגל בטמפרטורות גבוהות – כך שהמזלג מאפשר הכנה של האוכל בלי בלגנים מיותרים.

 

כפפות מבודדות

כלי אחרון ברשימה – אבל לגמרי הכרחי – למנגל מוצלח זה כמובן כפפות מבודדות. היתרון הכי עיקרי וחשוב שלהן זה מניעה של פגיעה בידיים או כוויות בעת המנגל, יכולת החזקה של כלי מתכת שהתחממו ועוד ועוד. זה נשמע כמו משהו שאפשר לוותר עליו, אבל שום מנגל לא שווה אם יוצאים ממנו עם כוויות. יותר מזה, הכפפות המבודדות גם מייעלות את תהליכי הצלייה ומזרזות את כל התהליך – הרבה יותר פשוט להכין אוכל בחום כשאפשר להתקרב אל המנגל בפשטות.

 

לסיכום…

יש כמה וכמה כלים למנגל מוצלח, והם משפיעים על הצלחת המנגל בצורות שונות. זה יכול להיות הוספה של טעם ועושר לאוכל – כמו קופסת העישון, הנגשה של הצלייה – כמו רשת הצלייה או מזלג בשר, שמירה על איכות של האוכל – מד טמפרטורה לבשר, וכמובן שמירה על הבטיחות – כמו שמצטיינות הכפפות המבודדות לעשות.

על האש

השארת תגובה