איך לבחור משטח שיש דקורטיבי ויעיל למטבח

המטבח כמרכזו של הבית 

המטבח הוא מרכזו של הבית, המקום בו כל בני המשפחה מתאחדים לאחר יום עבודה או לימודים ארוך, מבשלים ואוכלים. כדי שכל בני המשפחה יוכלו להירגע, לנוח, לבשל ולארח בו – על המטבח להיות הן דקורטיבי והן יעיל.

 

מדוע חשוב לדעת כיצד לבחור משטח שיש למטבח?

ישראלים רבים מוצאים עצמם אבודים למדי בעת חיפוש משטח שיש למטבח. הם מוצאים עצמם נאבדים בין מגוון האפשרויות והאינטרסים של המשווקים השונים. הדבר מוביל להוצאת סכומי עתק שלא לצורך ולעיתים לרכישת משטחי שיש שאינם מותאמים לצרכי שימוש המזמינים.

 

האבן כיסוד העתיק ביותר לבניית מטבחים 

כבר מימי התנ"ך, עשו באבן שימוש כמשטח עבודה נוח ויעיל בשל חוזקה, עמידותה ורמת ספיגותה הנמוכה. גם היום, ישנה פופולריות רבה לשימוש באבנים טבעיות כמשטח עבודה במטבחים. הסיבות לכך מגוונות וביניהן העובדה שהן מייצרות מראה אחיד של לוח אבן גדול ומרשים, הן עמידות ונפגעות באופן מופחת ביחס לחומרים אחרים וקל לנקות אותן.

 

השיש כאבן המרכזית המשמשת ליצירת משטחי עבודה ביתיים בישראל 

משטח העבודה בו אתרכז הוא משטח שיש. מרבית משטחי העבודה הקיימים במטבחים הביתיים בישראל, עשויים משיש מסוגים שונים. כך למשל השיש הטבעי שמיוצר מאבן גיר טבעית, שיש גרניט והשיש הסינטטי. קיים היום מגוון רחב של טקסטורות וגוונים לכל סוג שיש, כך שניתן להתאימו לכל סוגי המטבחים, בהתאם לטעמו האישי של המזמין.

 

כיצד לבחור שיש למטבח?

הבחירה האולטימטיבית היא כזו אשר משלבת בין יכולת המשטח לענות על צורכי המזמין ובה בעת להתאים מבחינה עיצובית לטעמו של המזמין – כל זאת, במסגרת התקציב העומד לרשותו של המזמין.

 

הגדרת התקציב העומד לרשותנו 

עוזרת לנו להתמקד בסוגי השיש הרלוונטיים למסגרת התקציבית שלנו.

 

התאמה 

קיימת חשיבות רבה להתאמת סוג השיש לצרכי המשטח הנדרשים ולהיקף השימוש של המשתמשים בו. שיש טבעי ידוע כבעל רמה שחיקה גבוהה משום שמיוצר מאבן גיר טבעית. לכן, השימוש בו אינו מומלץ עבור מטבחים בהם ישנו שימוש תדיר במשטחי העבודה. לעומת זאת, שיש מסוג גרניט מאופיין בצפיפות גבוהה וספיגות נמוכה ועל כן הוא מומלץ למטבחים בהם מתקיימת פעילות יום יומית תדירה. החיסרון שבמשטחים העשויים משיש מסוג גרניט הוא שצבעיו בהירים ולכן מטילים מגבלה עיצובית במובן זה.

המטבחים הישראליים מאופיינים בדרך כלל במשטחי עבודה העשויים משיש סינטטי הכולל בתוכו מספר סוגים, כדוגמת אבן קיסר וקוריאן. משטחים אלו יעילים עבור משטחים שנעשית בהם עבודה אינטנסיבית והם מגיעים במגוון צבעים וטקסטורות.

 

עיצוב 

קיים היום מגוון רחב של יצרנים ודגמים, כך שסביר שבחירת עיצובו של השיש לא תהווה מכשול במציאת דגם אהוב שיעמוד הן בדרישות התקציב והן בדרישות הפרקטיקה המותאמות למזמין.

 

חלל מעוצב

השארת תגובה