שטיחים פרקטיים למטבח

לרבים נראה כי בחירת שטיח למטבח היא החלטה קלה, אך עדיין בשביל שתהיה זו בחירה מוצלחת שתחסוך לנו כסף בעתיד – בחירת השטיח למטבח צריכה להתחשב בכמה פרמטרים.  כך יימנע מצב בו נצטרך לקנות שוב שטיח תוך זמן קצר ולבזבז כסף מיותר. 

 

למה נחוץ לנו שטיח למטבח?

בין אם אתם הבשלנים של הבית או האכלנים שלו, כך או כך כולנו שוהים במטבח המון זמן ביום, ולכן חשוב שנציב בו שטיח. חשוב גם שלפני קניית השטיח נשאל את עצמנו מדוע אנחנו צריכים אותו? כך נדע להתאים לעצמנו את השטיח האופטימלי שישרת אותנו בצורה הטובה ביותר.

כי בדיוק כמו שאנו בודקים איכויות של כלי מטבח אחרים, טקסטיל ורהיטים שונים – יש גם להשקיע מחשבה בשטיח למטבח. בשלב ראשון היכנסו אל קטלוג שטיחים למטבח של קרפטים שטיחים – זה כבר ייתן לכם מושג ראשוני על מה קיים ומה עשוי להתאים לכם.

 

רטיבות

האם השטיח ימוקם ליד הכיור? ואם כן, השטיח יזכה לגשם שוטף במהלך שעות היום וכפי שאנו משקיעים בחומר הכיור כך צריך גם להשקיע בסוג השטיח שיספוג נוזלים שונים. השטיח שנבחר צריך למנוע החלקות בראש ובראשונה לשם זהירות ובייחוד אם יש ילדים בבית. בנוסף צריך שטיח שיספוג נוזלים כך שכשנדרוך עליו לא נפזר שאריות אוכל ברחבי הבית באמצעות הרגליים היחפות שלנו.

 

מיקום במטבח

המיקום במטבח שנבחר חשוב מאוד מאחר והוא ישנה לגמרי את הסוג והגודל ולכן אם נבחר לעצב את פינת האוכל ולאו דווקא את אזור שטיפת הכלים, נוכל לעלות את דרגת העיצוב ע״י  בחירת שטיח ייחודי שיטחום את השולחן והכיסאות כך שהפינה תראה כאזור בפני עצמו. בבחירה להניח את השטיח בפינת האוכל חשוב לשים לב לחומר השטיח- באזור זה השטיח עלול להתלכלך לעיתים משאריות אוכל כך שהוא צריך להיות קל משקל וקל לניקוי.

 

גודל השטיח

גודל השטיח משתנה בהתאם למיקום במטבח, אם נבחר שטיח ליד שטיפת הכלים כנראה יהיה זה שטיח קטן או אם נבחר שטיח לפינת האוכל על השטיח להיות יותר גדול. על מנת למקם נכון את השטיח ושלא יהיו הפתעות לאחר הקנייה צריך לשים דגש על מדידות לפני הקנייה וחישוב השטח שבו ימוקם השטיח, לאורך או לרוחב, מלבן, רבוע או עגול. על מנת לתת פרספקטיבה לגודל ניתן לתחום בעזרת נייר דבק כך שנוכל להבין בצורה מוחשית יותר.

 

צבע זה כל הסיפור

אם המטבח בצבעים אחידים הוא יכול להיות משעמם בעין, אך אל תתייאשו אם גיליתם זאת רק בסוף העיצוב. ניתן לתבלן אותו בעזרת שטיח צבעוני שישנה לגמרי את המטבח ויחייה אותו. מעבר לכך ששטיח צבעוני ידרוש פחות ניקוי מאחר והלכלוך ייראה פחות, שטיח צבעוני הוא פשוט מעורר את העיניים, משמח את הלב ומשנה את עיצוב המטבח במינימום השקעה.

שטיח יכול לשנות לחלוטין את פני המטבח וחשוב שנשקיע בו מחשבה- בצבע, בתצורה, במיקום וצרכים שלנו כדי שהשטיח יישמר ונעשה את הבחירה הנכונה ביותר. 

שטיחים למטבח

 

השארת תגובה