חיפוי זכוכית למטבח – האם ניתן לעשות זאת עוד בזמן תכנון המטבח?

תכנון המטבח הוא חלק אינטגרלי בכל תכנון בית. מדובר באחד החדרים המרכזיים שבבית ועל כן הוא דורש תשומת לב רבה. בנוסף, תכנון מטבח צריך להיות מדוקדק יותר מתכנון חדרים אחרים, מכיוון שהוא צריך לכלול התייחסות לאלמנטים רבים כמו יצירת סביבת עבודה נוחה, חיבורי גז וחשמל, עיצוביות, פרקטיות ועוד. לאחרונה נכנסה חזק לתחום המטבחים מגמת שימוש בחיפויי זכוכית, וזאת בשל היתרונות הרבים שהם מציעים. בכתבה הבאה נעסוק בתכנון המטבח עם דגש על חיפוי זכוכית וננסה לענות על השאלה הבאה: האם ניתן להתקין חיפוי זכוכית עוד בזמן תכנון המטבח?

 

השלב האחרון

התשובה הפשוטה לשאלה זאת הוא כן, אבל בחיים כמו בחיים יש צורך לפעמים במענה יותר מורכב. חיפוי זכוכית למטבח הוא לא פעם השלב האחרון אליו מתייחסים בתכנון המטבח, מעין הטאץ' הסופי שמעניקים למטבח המושלם, ועל כן יש להתייחס אליו בהתאם. תכנון מטבח הוא תהליך דינמי שלא פעם משתנה רבות עם חלוף הזמן ועל כן ההמלצה הכללית היא לחכות עם החיפוי מעט. נגיד וחיפיתם קיר שלאחר זמן מה התחרטם על מיקומו ורציתם לשבור או לשנות אותו – יהיה חבל מאוד לבטל את הזמן והכסף שהקדשתם להתקנת חיפוי הזכוכית לריק.

מנגד יש לומר שאם אתם בטוחים בתכנון ואינכם רוצים לשנות דבר, אין שום מניעה מהתייחסות לחיפוי קירות המטבח בזכוכית. ניתן לומר אפילו שההפך הוא הנכון – חיפוי זכוכית למטבח הוא פריט עיצובי ואלגנטי עם נוכחות מרשימה, ולכן בהחלט אפשר לתכנן את המטבח לפיו. בנוסף חשוב לציין שאין מדובר בתהליך בלתי הפיך. גם אם התכנון השתנה והחיפוי כבר אינו תואם את רצונותיכם ניתן להסיר אותו בקלות יחסית וללא גרימת נזק רב לקיר אותו הוא מכסה.

 

יש חשמל באוויר?

התייחסות חשובה מאוד שיש לתת לה דגש בעת תכנון המטבח והחיפוי היא נקודות יציאה של גז, חשמל ומים. חשוב לשים לב בעת ההתקנה שחיפוי הזכוכית אינו חוסם נקודות חיבור לחשמל או צינורות המובילים גז או מים. אם כך הדבר, אולי הרווחתם עיצוביות מדליקה אבל הפסדתם נוחות ופרקטיות בסביבת העבודה שלכם. לכן חשוב מאוד להשקיע בתכנון נבון ולא לבצע התקנות נמהרות.

 

מידה כנגד מידה

עוד עניין חשוב שיש להתייחס אליו הוא מידות החיפוי. כמו דברים רבים אחרים בעולם התכנון, ביצוע מדויק מתחיל בתכנון מדויק, ואילו תכנון מדויק מתחיל בלקיחת מידות מתאימה ופעולה לפיהן. יש להגדיר בבהירות מהם חלקי הקיר הדורשים חיפוי ולקחת את מידותיהם המדויקות. בנוסף יש לקחת בחשבון שלחיפוי יש עובי מסוים המתווסף לקיר. מדובר אמנם בתוספת מזערית אשר לא מאוד מורגשת בחיי היומיום, אבל בכל זאת חשוב לשים לב אליה בזמן התכנון על מנת למנוע תקלות אפשריות.

חיפוי זכוכית למטבח

השארת תגובה