האם ניתן להעריך כמה עולה שיפוץ בסיסי של מסעדה

בכל מוסד שעניינו מתן שירות לאנשים, שמירה על איכות השירות ואיכות המוצר צריכה לעמוד בראש מעייניו של בעל העסק. כאשר מדובר במסעדה, המראה החיצוני של המקום מצד אחד ומזון איכותי המוכן ממוצרים איכותיים, בתנאים הטובים ביותר ובאופן המקצועי ביותר מצד שני, הם המרכיבים הגורמים ללקוחות הפוטנציאליים להגיע למקום ולצרות את המנות שהוא מציע. כיוון שההצלחה של מסעדה קשורה באופן הדוק לתדמית שלה מצד אחד ולאיכות המזון מצד שני, אך טבעי שכל מי שהוא בעלים של מסעדה, עורך מדי פעם שיפוצים ושינויים במראה. מדוע חשוב כל כך לשמור על מראה עדכני, חיוני וחדשני בעזרת שיפוצים? האם ניתן להעריך כמה עולה שיפוץ בסיסי של מסעדה? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו ונעסוק באופן כללי בדרכים הקיימות להעריך את ההוצאה הצפויה עבור שיפוצים במסעדה.

 

מדוע חשוב כל כך לשמור על מראה עדכני במסעדה

מסעדה היא, כאמור, מקום שהמראה שלו עשוי להשפיע באופן מהותי על הכניסה של הלקוחות ועל המוכנות שלהם להוציא סכום כסף משמעותי עבור האירוח. אחת האמירות הנדושות, אבל כל כך נכונות, גורסת כי "האדם אוכל עם העיניים". המציאות מוכיחה פעם אחר פעם את הצדק מאחורי המשפט הזה. מסעדות ובתי אוכל מעוצבים נכון, נקיים ובעלי מראה מזמין, יזכו לביקורים רבים יותר של אורחים. מסעדות שאינן משקיעות במראה החיצוני, נכשלות בדרך כלל ונסגרות בתוך זמן קצר יחסית. זאת, למרבה ההפתעה, מדובר גם במסעדות המגישות מנות איכותיות וטעימות.

ואולם שמירה על מראה עדכני ומושך, מחייבת ביצוע שיפוצים והתאמות מדי פעם בפעם. ההתאמות כאמור לעיל כרוכות בתיקונים הכרחיים מצד אחד, ובהתאמת המראה של המסעדה למה שמקובל בזמן נתון מצד שני. כיוון שהטרנדים נוטים להשתנות לעיתים מזומנות, נוצר מצב שבו מסעדה ממוצעת נדרשת לביצוע שיפוצים, ולו גם קוסמטיים, מדי פעם בפעם.

רוצים לדעת איך בוחרים מסעדה מוצלחת ליום הולדת לחצו כאן.

 

עבודת שיפוץ

 

הערכת עלויות שיפוץ בסיסי במסעדה וכיצד היא מתבצעת

אחת השאלות הראשונות שבעל מסעדה המזמין אליו שיפוצניק במטרה לקבל הצעת מחיר, היא האם ניתן לקבל הערכה מושכלת של עלויות השיפוצים, בהנחה שמדובר בעיקר בשיפוצים בסיסיים או שמגיעים לרמת עבודות גבס וריצוף פנים מרשים. ואולם כאן בדיוק יש בעייתיות מסוימת. הבעייתיות נובעת בעיקר מההגדרות השונות של המושג "שיפוץ בסיסי". כל מי שנותן הצעת מחיר, יעדיף לדבר על דברים קונקרטיים ולא על הגדרה כללית. תחילה צריך לקבוע את מהות השיפוצים, ורק אחר כך יש אפשרות להעריך את המחיר.

בדרך כלל, ההגדרה של שיפוץ בסיסי במסעדה כוללת צביעה מחדש של המסעדה, תיקונים בסיסיים במטבח כולל מקררים, תנורים וארונות אחסון (למידע נוסף על ארונות אחסון לחצו כאן). בנוסף, שיפוצים בסיסיים כוללים גם תיקוני חשמל ותאורה. עם זאת, כל בעל עסק יכול להחליט על דעת עצמו במה הוא מעוניין להתמקד. בדרך כלל, על פי אמות המידה כאמור, העלות של שיפוצים בסיסיים במסעדה אמורה לעמוד על כמה אלפי שקלים. זאת, תוך הנחה שלא יתגלו תוך גדי העבודה דברים חדשים שיש לתקן או לשפץ.

השארת תגובה